top of page
Zoeken
  • Driving Blue

De grote sprong in het diepe...


Even voorstellen…

Wij zijn Chantal en Niek; een dolgelukkig stel van respectievelijk 25 en 29 jaar oud. Samen hebben we het vrij goed voor mekaar. We wonen samen in een goed te betalen huurwoning in Delft, we hebben allebei een leuke baan en hebben eigenlijk alles wat ons hartje begeert.

Ik (Niek) werk inmiddels 3.5 jaar voor Henri Willig Kaas. Na gestopt te zijn met mijn studie, hoe dit is gegaan is weer een ander verhaal, ben ik als verkoper beland in de ‘Cheese and More’ in Delft. In mijn boerenkiel en mijn klompje stevig om mijn nek liep ik in deze winkel rond om toeristen van heinde en verre te voorzien van kaasadvies en entertainment. Mensen van alle hoeken van de wereld kwamen bij ons kaas kopen en binnen no time was ik een meester in het aansmeren van kazen (..en nog een extra potje mosterd?!) in veel verschillende talen. Eindelijk had ik na mijn ellenlange ellendige worsteling met studeren iets gevonden waar ik goed in was en wat ik, niet geheel onbelangrijk, ook nog eens leuk vond.


Vervolgens heb ik de kaas-carrière berg beklommen.Van verkoper naar ‘eerste’ verkoper en door de heuse Henri Willig Academy te doorlopen uiteindelijk gepromoveerd tot ‘Assistent Store Manager’ in een gloednieuwe Cheese and More in Den Haag. Hier heb ik uiteindelijk wegens persoonlijke omstandigheden van mijn leidinggevende de kans gekregen om haar taak als volwaardig Storemanager over te nemen. Dit doe ik inmiddels een jaar met veel plezier en overtuiging. Ik heb mezelf in de 3.5 jaar bij Henri Willig ontwikkeld op een manier die ik zelf nooit voor mogelijk had gehouden. Ik stuur een team aan, zorg ervoor dat de targets gehaald en vaak overtroffen worden en ben zou inmiddels zand kunnen verkopen in de woestijn!


Nu ik twee alinea’s mezelf de hemel in heb geprezen, is het tijd dat ik dit voor mijn geliefde wederhelft doe....... Ho stop! Ik (Chantal) zal zelf het een en ander vertellen. Het was vast een leuk stuk geworden wanneer Niek het had geschreven maar hè, ik heb de touwtjes graag in handen…


Niek en ik hebben elkaar vijf jaar geleden ontmoet en drie jaar gelden heb ik mijn vertrouwde dorp Giessenburg verlaten om bij Niek in te trekken. Sindsdien wonen we in het prachtige Delft. Mocht je nog nooit in de binnenstad van Delft zijn geweest, is dit zeker een aanrader! Vooral op de donderdag wanneer er markt is.



Naast het bezoeken van de markt vind ik het heerlijk om kringloopwinkels af te struinen. En over struinen gesproken... de beste plek hiervoor is wat mij betreft toch wel in de natuur. Je maakt mij blij met een wandeling door de bossen of uitwaaien op het strand, het liefst in goed gezelschap. Daarna moe en voldaan op de bank met een kop thee en een boek en mijn dag is compleet. Klinkt goed, vind je niet?




In de praktijk zien mijn dagen er enigszins anders uit; zeker niet minder leuk, wel anders. Ik ben graag en vaak bezig. De afgelopen jaren heb ik verschillende opleidingen gevolgd in de sociale sector. Logischerwijs ben ik dan ook werkzaam in de sociale sector, als ambulant begeleider. Een afwisselende en uitdagende baan met fijne collega’s.

Niek: Nu lijkt het allemaal rozengeur en maneschijn te zijn.. en dat is het eigenlijk ook. Maar bij ons is er al een tijdje iets aan het kriebelen.. een muggenbult die maar blijft jeuken totdat we deze helemaal onder smeren met Prrrikweg! We merken dat tijdens onze jaarlijkse vakanties onze liefde voor elkaar en het avontuur opbloeit en groter wordt. Steeds vaker dachten we eraan om met zijn tweeën de biezen te pakken en het ruime sop te kiezen. Wij willen op reis. En nu is het zo ver…


Wij hebben allebei onze baan opgezegd en onze huur stopgezet!


Het Plan

Begin dit jaar hebben we een enkeltje Tokyo geboekt om tijdens onze eerste paar maanden Japan te gaan ontdekken met een gehuurde camper. Vervolgens wilden we meerdere landen in Azie onveilig gaan maken. We zouden ongeveer 6 maanden wegblijven…. Maar toen kwam Corona. De kans dat we richting het verre oosten konden werd steeds kleiner en ons hele plan leek in duigen te vallen. Wij waren echter niet van plan om bij de pakkeneer te gaan zitten!

Chantal heeft het vanaf het begin van onze relatie al over de wereld ontdekken in een Volkswagen busje. Bij de gedachte aan een zo’n ding krijgt ze het spontaan warm en ze had er vroeger zelfs een poster van op haar slaapkamer hangen. Ik vond dit altijd een heftig idee, maar toen de sushi en noedels steeds ongrijpbaarder leken te worden, ben ik er toch steeds serieuzer over na gaan denken. Na op een online kaart een begin van een route te hebben gemaakt, was ik om! Dit is een fantastisch plan B, dacht ik. Onze eigen Corona-bubbel, de vrijheid om te gaan en staan waar we maar willen en de flexibiliteit om tijdens deze malle pandemie-periode altijd naar een plek te kunnen waar het veilig is. Desnoods terug naar huis.

Toen een paar dagen geleden ons ticket naar Tokyo gecanceld werd (hier wilde we toch nog even op wachten) konden we officieel Plan B in werking stellen. Wij gaan op reis door Europa! In ieder geval een half jaar, maar wie weet hoe lang onze spaarcentjes het toelaten… dus officiële einddatum onbekend! Nu zijn we driftig op zoek naar een camperbusje. Het wordt waarschijnlijk niet zo eentje waar Chantal altijd van gedroomd heeft. We gaan voor een iets modernere en we twijfelen tussen een aantal soorten en merken. Hij moet echter wel aan onze (vooral Chantals..) eisen voldoen!


Tijdens onze reis zullen we onze vrienden, familie en andere geïnteresseerden door middel van blogs, foto’s en filmpjes op de hoogte houden van onze avonturen. Ook de voorpret willen we graag met iedereen delen. We houden jullie dus op de hoogte zodra we een vervoersmiddel aan hebben geschaft! Onze route zal waarschijnlijk continu worden aangepast dus als iemand tips heeft over waar we heen moeten gaan horen we het graag!





262 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page